Zapoznaj się z szczegółową analizą interpretacji podatkowej dotyczącej ulg dla firmy z branży kosmetycznej i suplementów diety. Dowiedz się, jakie działania kwalifikują się do ulgi badawczo-rozwojowej, jak rozliczyć koszty związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, oraz jakie koszty promocji można odliczyć w ramach ulgi prowzrostowej. Informacje te mogą pomóc Twojej firmie w optymalizacji podatkowej i zwiększeniu konkurencyjności na rynku.
Spółka X Sp. z o.o. rozważa możliwość skorzystania z trzech rodzajów ulg podatkowych:
Branżą, w której działa spółka, jest wytwarzanie i sprzedaż detaliczna suplementów diety oraz kosmetyków. Spółka planuje wprowadzenie na rynek własnych, innowacyjnych produktów.
Spółka planuje realizację projektów związanych z opracowywaniem nowych produktów, w szczególności na bazie własnych receptur produktowych. Proces wytworzenia nowego produktu składa się z następujących etapów:
W kontekście ulgi badawczo-rozwojowej, spółka identyfikuje koszty związane z działaniami kreacyjnymi i wdrożeniowymi, wyłączając koszty samej produkcji. W ramach ulgi na prototyp, spółka zamierza rozliczyć koszty:
W ramach ulgi prowzrostowej, spółka planuje rozliczyć koszty działań promocyjno-informacyjnych:
Kluczową rolę w procesie tworzenia nowych produktów odgrywa Chemik. Osoba ta, posiadająca wykształcenie z zakresu chemii środków bioaktywnych i kosmetyków, jest odpowiedzialna za cały proces tworzenia produktu "od zera", począwszy od koncepcji, poprzez skład, aż do stworzenia dokumentacji. Współpracuje on również z zewnętrznymi podmiotami wykonującymi badania laboratoryjne oraz aplikacyjne. W procesie tworzenia kreacji produktu uczestniczy również Zespół Kreacyjny działu marketingu.
W ramach ulgi B+R firma realizuje następujące etapy prac:
W ramach ulgi na prototyp firma ponosi koszty niezbędne do uzyskania odpowiednich notyfikacji umożliwiających wprowadzenie produktu do obrotu.
W ramach ulgi prowzrostowej firma podejmuje działania promocyjno-informacyjne w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży nowych produktów, koncentrując się na sprzedaży internetowej.
Spółka argumentuje, że jej działalność ma charakter twórczy, ponieważ działania są nastawione na pełne opracowanie produktu "od zera", z uwzględnieniem własnych receptur i unikalnych rozwiązań. Prace te mają charakter systematyczny, gdyż są podejmowane w sposób zaplanowany i uporządkowany, z ustalonym harmonogramem. Spółka wskazuje również na wykorzystanie zasobów wiedzy w celu opracowania nowych produktów, co stanowi podstawę działalności badawczo-rozwojowej. Spółka podkreśla, że proces wytworzenia produktu nie jest rutynowy, a działania w nim podejmowane mają charakter innowacyjny. Ponadto, argumentuje, że ma prawo do skorzystania z ulgi na prototyp, ponieważ ponosi koszty związane z przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia produktu na rynek. Firma uzasadnia także, że spełnia przesłanki do ulgi prowzrostowej, ponieważ jej produkty są wytwarzane na jej rzecz, a nie są jedynie produktami zakupionymi od innych podmiotów. Ponadto celem tych działań jest rozpoczęcie sprzedaży nowego produktu, co wiąże się z kosztami działań promocyjno-informacyjnych.
0111-KDIB1-3.4010.787.2022.2.JKU.
2023-02-02T08:10:04.035Z.
#kosmetyki #suplementyDiety #ulgaPodatkowa #B+R #innowacje #rozwojProduktu #ulgaNaPrototyp #ulgaProwzrostowa #działalnośćBadawczoRozwojowa
===========================