Ulgi podatkowe dla branży kosmetycznej i suplementów diety

Ulgi podatkowe dla branży kosmetycznej i suplementów diety

Zapoznaj się z szczegółową analizą interpretacji podatkowej dotyczącej ulg dla firmy z branży kosmetycznej i suplementów diety. Dowiedz się, jakie działania kwalifikują się do ulgi badawczo-rozwojowej, jak rozliczyć koszty związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, oraz jakie koszty promocji można odliczyć w ramach ulgi prowzrostowej. Informacje te mogą pomóc Twojej firmie w optymalizacji podatkowej i zwiększeniu konkurencyjności na rynku.

Najważniejsze informacje:

Typ Ulgi

Spółka X Sp. z o.o. rozważa możliwość skorzystania z trzech rodzajów ulg podatkowych:

  • Ulgi na działalność badawczo-rozwojową (B+R), opisanej w art. 18d ustawy o CIT.
  • Ulgi na prototyp, opisanej w art. 18ea ustawy o CIT.
  • Ulgi prowzrostowej, opisanej w art. 18eb ustawy o CIT.

Branża

Branżą, w której działa spółka, jest wytwarzanie i sprzedaż detaliczna suplementów diety oraz kosmetyków. Spółka planuje wprowadzenie na rynek własnych, innowacyjnych produktów.

Opis Projektów

Spółka planuje realizację projektów związanych z opracowywaniem nowych produktów, w szczególności na bazie własnych receptur produktowych. Proces wytworzenia nowego produktu składa się z następujących etapów:

  • Opracowanie koncepcji produktu, czyli określenie jego podstawowych właściwości, takich jak typ produktu, forma, zastosowanie, dawkowanie i sugerowane składniki aktywne.
  • Opracowanie składu produktu, czyli dobór składników aktywnych odpowiadających za określone działanie.
  • Opracowanie kreacji produktu, obejmujące brand, całościową charakterystykę i parametryzację, nazwę produktu, etykiety i opakowania.
  • Przeprowadzenie badań laboratoryjnych, mających na celu potwierdzenie lub uprawdopodobnienie działania produktu.
  • Stworzenie lub pozyskanie odpowiedniej dokumentacji produktu niezbędnej do wprowadzenia go na rynek.
  • Prace wdrożeniowe obejmujące próby technologiczne, potwierdzenie składu, oraz pozyskanie dokumentacji koniecznej do wprowadzenia produktu do obrotu.
  • Pierwsza produkcja dla celów uzyskania dokumentacji jakościowej produktu i zgłoszenia wprowadzenia produktu do obrotu.
  • Proces produkcji (bieżącej) odbywa się w dwóch etapach: zamówienie towaru w formule white label w zakładzie produkcyjnym oraz konfekcjonowanie produktu przez spółkę (etykietowanie i pakowanie).

Opis Kosztów Kwalifikowanych

W kontekście ulgi badawczo-rozwojowej, spółka identyfikuje koszty związane z działaniami kreacyjnymi i wdrożeniowymi, wyłączając koszty samej produkcji. W ramach ulgi na prototyp, spółka zamierza rozliczyć koszty:

  • koszty wykonania badań laboratoryjnych i aplikacyjnych,
  • koszty przygotowania ekspertyz,
  • koszty przygotowania dokumentacji jakościowej,
  • opłaty związane z dopuszczeniem produktu do obrotu w Polsce i innych krajach.

W ramach ulgi prowzrostowej, spółka planuje rozliczyć koszty działań promocyjno-informacyjnych:

  • koszty zakupu przestrzeni reklamowych w Internecie (banery),
  • koszty zakupu usług związanych z opracowaniem banerów i stron promujących produkt,
  • koszty usług telekomunikacyjnych związanych z wysyłką SMS,
  • koszty pracownicze związane z wysyłką SMS, e-maili, opracowaniem banerów, stron promocyjnych lub sprzedażowych, czy też opracowaniem treści odpowiednich powiadomień.

Opis Stanowisk Osób, Których Praca Może Być Zakwalifikowana do Ulgi

Kluczową rolę w procesie tworzenia nowych produktów odgrywa Chemik. Osoba ta, posiadająca wykształcenie z zakresu chemii środków bioaktywnych i kosmetyków, jest odpowiedzialna za cały proces tworzenia produktu "od zera", począwszy od koncepcji, poprzez skład, aż do stworzenia dokumentacji.  Współpracuje on również z zewnętrznymi podmiotami wykonującymi badania laboratoryjne oraz aplikacyjne. W procesie tworzenia kreacji produktu uczestniczy również Zespół Kreacyjny działu marketingu.

Etapy Procesów w Ramach Ulgi Wykonywanych w Firmie

W ramach ulgi B+R firma realizuje następujące etapy prac:

  • Opracowanie koncepcji produktu na podstawie analizy rynku, preferencji konsumenckich i potencjału sprzedażowego.
  • Opracowanie składu produktu, uwzględniające aktualną wiedzę i przepisy prawa obowiązujące na danym rynku.
  • Opracowanie kreacji produktu i ustalenie istotnych cech produktu, w tym weryfikacja składników, określenie dawkowania i form promocji, cen, grupy docelowej i formy aplikacji.
  • Badania laboratoryjne w celu potwierdzenia właściwości produktu.
  • Prace wdrożeniowe obejmujące próby technologiczne i pozyskanie dokumentacji koniecznej do wprowadzenia produktu do obrotu.

W ramach ulgi na prototyp firma ponosi koszty niezbędne do uzyskania odpowiednich notyfikacji umożliwiających wprowadzenie produktu do obrotu.

W ramach ulgi prowzrostowej firma podejmuje działania promocyjno-informacyjne w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży nowych produktów, koncentrując się na sprzedaży internetowej.

Argumenty Przedstawiane Przez Firmę Organowi Uzasadniające Spełnianie Przesłanek do Zastosowania Ulgi

Spółka argumentuje, że jej działalność ma charakter twórczy, ponieważ działania są nastawione na pełne opracowanie produktu "od zera", z uwzględnieniem własnych receptur i unikalnych rozwiązań. Prace te mają charakter systematyczny, gdyż są podejmowane w sposób zaplanowany i uporządkowany, z ustalonym harmonogramem.  Spółka wskazuje również na wykorzystanie zasobów wiedzy w celu opracowania nowych produktów, co stanowi podstawę działalności badawczo-rozwojowej. Spółka podkreśla, że proces wytworzenia produktu nie jest rutynowy, a działania w nim podejmowane mają charakter innowacyjny. Ponadto, argumentuje, że ma prawo do skorzystania z ulgi na prototyp, ponieważ ponosi koszty związane z przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia produktu na rynek. Firma uzasadnia także, że spełnia przesłanki do ulgi prowzrostowej, ponieważ jej produkty są wytwarzane na jej rzecz, a nie są jedynie produktami zakupionymi od innych podmiotów. Ponadto celem tych działań jest rozpoczęcie sprzedaży nowego produktu, co wiąże się z kosztami działań promocyjno-informacyjnych.

Sygnatura Interpretacji

0111-KDIB1-3.4010.787.2022.2.JKU.

Data Wydania Interpretacji

2023-02-02T08:10:04.035Z.

Tagi

#kosmetyki #suplementyDiety #ulgaPodatkowa #B+R #innowacje #rozwojProduktu #ulgaNaPrototyp #ulgaProwzrostowa #działalnośćBadawczoRozwojowa

Podejmuj przemyślane decyzje!
🦉

===========================

Wpis ma charakter informacyjny lub edukacyjny i nie jest usługą doradztwa prawnego lub podatkowego. Podjęcie decyzji mających skutki podatkowe lub prawne powinno być poprzedzone analizą i rekomendacjami profesjonalistów na podstawie przedstawionych informacji i dokumentów w indywidualnej sprawie danego podmiotu. Autor nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z oparcia się na informacjach przedstawionych na niniejszej stronie.

Jeśli chcesz sprawdzić czy Twoja firma ma potencjał na skorzystanie z ulgi to umów się na darmową wstępną rozmowę

Inne wpisy, które mogą Cię zainteresować