Spółka z branży paliwowej, w związku z wprowadzeniem do oferty nowego rodzaju paliwa oraz prowadzonymi działaniami promocyjnymi, złożyła wniosek o interpretację indywidualną dotyczącą ulgi na ekspansję. Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej precyzuje, jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać z tej ulgi, a także jakie koszty mogą być uznane za kwalifikowane.
Ulga na ekspansję (ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów).
Branża paliwowa, produkcja i dystrybucja paliw.
Spółka zajmuje się wytwarzaniem i przetwarzaniem produktów paliwowych. W ramach swojej działalności, spółka przetwarza surowiec, jakim jest (…). W procesie produkcji, surowiec jest poddawany testom, odsalaniu, odwadnianiu i eliminacji zanieczyszczeń, a następnie podgrzewaniu w celu wydzielenia poszczególnych frakcji. W wyniku destylacji otrzymywane są różne frakcje, m.in. te służące do produkcji (…).
Spółka wprowadziła do swojej oferty nowe paliwo (…), które charakteryzuje się niższą zawartością (…) w porównaniu do dotychczas oferowanego paliwa. Nowe paliwo jest traktowane jako odrębna pozycja katalogowa ze względu na regulacje prawne i potrzeby wewnętrzne spółki. Dodatkowo spółka prowadzi kampanie promocyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży paliw i pozyskanie nowych klientów, stosując strategię marketingową 360 stopni. Kampanie obejmują różne kanały komunikacji, takie jak telewizja, radio, prasa, kino, reklamy online i zewnętrzne. W ramach kampanii, spółka oferuje rabaty na wybrane paliwa.
Spółka ponosi koszty związane z prowadzonymi działaniami promocyjnymi, które obejmują:
Te Koszty Promocyjne są uznawane za koszty działań promocyjno-informacyjnych w rozumieniu art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT, podlegające odliczeniu od podstawy opodatkowania, jako koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Koszty te obejmują zarówno zakup przestrzeni reklamowych, jak i inne wydatki o charakterze marketingowym związane z obsługą kampanii paliwowych. Do kosztów kwalifikowanych zalicza się również koszty opracowania koncepcji kreatywnej i produkcji materiałów reklamowych.
Ważne jest, że katalog kosztów kwalifikowanych jest zamknięty i obejmuje tylko te wydatki, które zostały wymienione w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT.
W interpretacji nie wskazano konkretnych stanowisk osób, których praca może być zakwalifikowana do ulgi. Jednak z opisu wynika, że w procesie realizacji kampanii promocyjnych zaangażowane są różne podmioty i specjaliści, takie jak:
Procesy w ramach ulgi obejmują:
Spółka argumentuje, że spełnia warunki do skorzystania z ulgi na ekspansję, ponieważ:
Spółka wskazuje, że osiągnięcie przychodów ze sprzedaży nowego produktu uprawnia ją do skorzystania z ulgi na ekspansję. Argumentuje również, że nie jest konieczne udowodnienie bezpośredniego związku między kosztami promocji a wzrostem przychodów. Spółka podkreśla, że wystarczy wykazanie, że koszty zostały poniesione w celu zwiększenia sprzedaży produktów, niezależnie od rzeczywistej korelacji.
0114-KDIP2-1.4010.564.2024.1.KW.
2024-12-16.
#branżapaliwowa #ulganiekspansję #produkcjapaliw #dystrybucjapaliw #dzialaniapromocyjne #kosztykwalifikowane #nowepaliwa #marketing #podatki #CIT
===========================