Ulga na ekspansję w branży paliwowej – wprowadzenie nowego produktu i działania promocyjne

Ulga na ekspansję w branży paliwowej – wprowadzenie nowego produktu i działania promocyjne

Spółka z branży paliwowej, w związku z wprowadzeniem do oferty nowego rodzaju paliwa oraz prowadzonymi działaniami promocyjnymi, złożyła wniosek o interpretację indywidualną dotyczącą ulgi na ekspansję. Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej precyzuje, jakie warunki należy spełnić, aby skorzystać z tej ulgi, a także jakie koszty mogą być uznane za kwalifikowane.

Najważniejsze informacje:

  • Interpretacja indywidualna dotyczy ulgi na ekspansję w branży paliwowej. Spółka, wprowadzając nowe paliwo i prowadząc działania promocyjne, ubiega się o możliwość odliczenia kosztów od podstawy opodatkowania.
  • Organ nie przychylił się do wszystkich argumentów Spółki, w szczególności w zakresie ustalenia, czy nowy typ paliwa to nowy produkt.
  • Ważnym aspektem jest fakt, że nie wystarczy osiągnięcie wzrostu przychodów ze sprzedaży wszystkich produktów, a jedynie tych, których dotyczyły koszty kwalifikowane.
  • Interpretacja ta stanowi cenne źródło wiedzy dla firm z sektora paliwowego, które chcą skorzystać z ulgi na ekspansję.

Typ ulgi

Ulga na ekspansję (ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów).

Branża

Branża paliwowa, produkcja i dystrybucja paliw.

Opis projektów

Spółka zajmuje się wytwarzaniem i przetwarzaniem produktów paliwowych. W ramach swojej działalności, spółka przetwarza surowiec, jakim jest (…). W procesie produkcji, surowiec jest poddawany testom, odsalaniu, odwadnianiu i eliminacji zanieczyszczeń, a następnie podgrzewaniu w celu wydzielenia poszczególnych frakcji. W wyniku destylacji otrzymywane są różne frakcje, m.in. te służące do produkcji (…).

Spółka wprowadziła do swojej oferty nowe paliwo (…), które charakteryzuje się niższą zawartością (…) w porównaniu do dotychczas oferowanego paliwa. Nowe paliwo jest traktowane jako odrębna pozycja katalogowa ze względu na regulacje prawne i potrzeby wewnętrzne spółki. Dodatkowo spółka prowadzi kampanie promocyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży paliw i pozyskanie nowych klientów, stosując strategię marketingową 360 stopni. Kampanie obejmują różne kanały komunikacji, takie jak telewizja, radio, prasa, kino, reklamy online i zewnętrzne. W ramach kampanii, spółka oferuje rabaty na wybrane paliwa.

Opis kosztów kwalifikowanych

Spółka ponosi koszty związane z prowadzonymi działaniami promocyjnymi, które obejmują:

  • Wynagrodzenie agencji reklamowej za opracowanie koncepcji kreatywnej i produkcję materiałów reklamowych.
  • Wynagrodzenie prowizyjne i godzinowe domu mediowego.
  • Zakup powierzchni i czasu reklamowego za pośrednictwem domu mediowego.

Te Koszty Promocyjne są uznawane za koszty działań promocyjno-informacyjnych w rozumieniu art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT, podlegające odliczeniu od podstawy opodatkowania, jako koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Koszty te obejmują zarówno zakup przestrzeni reklamowych, jak i inne wydatki o charakterze marketingowym związane z obsługą kampanii paliwowych.  Do kosztów kwalifikowanych zalicza się również koszty opracowania koncepcji kreatywnej i produkcji materiałów reklamowych.

Ważne jest, że katalog kosztów kwalifikowanych jest zamknięty i obejmuje tylko te wydatki, które zostały wymienione w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT.

Opis stanowisk osób, których praca może być zakwalifikowana do ulgi

W interpretacji nie wskazano konkretnych stanowisk osób, których praca może być zakwalifikowana do ulgi. Jednak z opisu wynika, że w procesie realizacji kampanii promocyjnych zaangażowane są różne podmioty i specjaliści, takie jak:

  • Agencja reklamowa: odpowiedzialna za opracowanie koncepcji kreatywnej i produkcję materiałów reklamowych.
  • Dom mediowy: odpowiedzialny za zakup powierzchni i czasu reklamowego w mediach.
  • Specjaliści zatrudnieni w spółce, którzy nadzorują proces produkcyjny i wdrażanie nowych produktów.

Etapy procesów w ramach ulgi wykonywanych w firmie

Procesy w ramach ulgi obejmują:

  • Produkcję paliw: od pozyskania surowca, poprzez jego przetworzenie, do uzyskania finalnego produktu, spełniającego normy jakościowe.
  • Wprowadzenie nowego produktu - (…), który różni się od dotychczas oferowanych paliw.
  • Działania promocyjne: obejmujące przygotowanie i emisję spotów reklamowych w różnych mediach, współpracę z agencją reklamową i domem mediowym, a także oferowanie rabatów klientom.
  • Dystrybucję paliw: poprzez stacje paliw należące do spółki.

Argumenty przedstawiane przez firmę organowi uzasadniające spełnianie przesłanek do zastosowania ulgi

Spółka argumentuje, że spełnia warunki do skorzystania z ulgi na ekspansję, ponieważ:

  • Wytwarza produkty – paliwa, które są rzeczami wytworzonymi przez podatnika.
  • Wprowadziła nowy produkt – (…), który jest odmienny od dotychczas oferowanych paliw.
  • Prowadzi działania promocyjne, które mają na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów.
  • Wzrost przychodów nastąpił lub nastąpi w okresie dwóch kolejno następujących po sobie lat podatkowych.
  • Przychody ze sprzedaży produktów są uzyskiwane od podmiotów niepowiązanych.
  • Koszty promocji są ponoszone w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży.

Spółka wskazuje, że osiągnięcie przychodów ze sprzedaży nowego produktu uprawnia ją do skorzystania z ulgi na ekspansję. Argumentuje również, że nie jest konieczne udowodnienie bezpośredniego związku między kosztami promocji a wzrostem przychodów. Spółka podkreśla, że wystarczy wykazanie, że koszty zostały poniesione w celu zwiększenia sprzedaży produktów, niezależnie od rzeczywistej korelacji.

Sygnatura interpretacji

0114-KDIP2-1.4010.564.2024.1.KW.

Data wydania interpretacji

2024-12-16.

Tagi

#branżapaliwowa #ulganiekspansję #produkcjapaliw #dystrybucjapaliw #dzialaniapromocyjne #kosztykwalifikowane #nowepaliwa #marketing #podatki #CIT

Podejmuj przemyślane decyzje!
🦉

===========================

Wpis ma charakter informacyjny lub edukacyjny i nie jest usługą doradztwa prawnego lub podatkowego. Podjęcie decyzji mających skutki podatkowe lub prawne powinno być poprzedzone analizą i rekomendacjami profesjonalistów na podstawie przedstawionych informacji i dokumentów w indywidualnej sprawie danego podmiotu. Autor nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z oparcia się na informacjach przedstawionych na niniejszej stronie.

Jeśli chcesz sprawdzić czy Twoja firma ma potencjał na skorzystanie z ulgi to umów się na darmową wstępną rozmowę